Fonus er et allsidig begravelsesbyrå

Mange er ikke kjent med nøyaktig hva et begravelsesbyrå kan bistå med før de står midt oppe i en situasjon som er både vond, forvirrende og stressende. For å gi et kjapt innblikk i noe av det vi i Fonus kan bistå med, har vi samlet noen eksempler nedenfor.
  • Bisettelse og begravelse: Vi bistår med både bisettelse og begravelse, med eller uten seremoni. Vi kan også være behjelpelige dersom den avdøde tilhørte andre trossamfunn enn den norske kirke.
  • Vakttelefon: Vi har døgnåpen vakttelefon, som innebærer at du i praksis kan ringe oss når som helst, hele året. Dersom et dødsfall for eksempel inntreffer midt på natten, er vi bare en kort telefonsamtale unna. Ta kontakt på telefonnummer 03024.
  • Transport: Er det behov for å transportere den avdøde før vi planlegger begravelsen, sørger vi at det blir gjort.
  • Bekreftelse av dødsfall: Når et dødsfall oppstår, må dette innrapporteres. Kontakt oss om du er i tvil om dødsfallet er bekreftet.
  • Nedlegg i kiste: Vi leger avdøde i kiste, og ivaretar ønsket påkledning, svøp og stell.
  • Blomster og kiste: Hos oss vil du finne et stort utvalg av blomster, kister og urner som bidrar til å gi seremonien et personlig preg.
Videre kan vi også bistå med alt det praktiske, dødsannonse, papirarbeidet, transport av avdøde for selve bisettelsen og gravsten. Du vil under seksjonen «planlegge begravelse» her på nettsiden finne enda mer utfyllende informasjon om hva vi kan hjelpe deg med.

La Fonus bistå deg

Fonus begravelsesbyrå Oslo står til disposisjon når du skulle trenge oss. Vårt team består av dyktige og erfarne ansatte som vil gjøre sitt ytterste for å sikre en verdig avskjed i tråd med dine og/eller avdødes ønsker. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål eller behov for vår bistand.

Del på sosiale medier:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Flere nyheter fra Fonus:

Tenn et lys

Vi hjelper deg med å tenne et lys Hvis du selv ikke har mulighet til å besøke graven i løpet av allehelgensdag,

Du kan nå oss hele døgnet, via telefon eller e-post. Her vil du komme i kontakt med en av våre kvalifiserte graveferdskonsulenter.
Vi garanterer personlig oppfølging og profesjonell utførelse
Hos oss møter du erfarne og utdannede gravferdskonsulenter.
Sammen tar vi en kort samtale på telefon, da alt det praktiske er tatt hånd om.
Vi tar hånd om alle bestillinger og kvalitets sikrer alt som gjenstår i god tid før seremonien.
Vi bistår med alle nødvendige dokumenter for gjennomføring av gravferden.
Vi setter opp en minneside med sted og tid for seremonien, som videre kan fylles med innhold etter eget ønske, samt hilsener.
Vi hjelper til med utforming av nettannonse.
Vi kan bistå med et verdig stell av avdøde før nedlegging i kisten.
Vi har alltid fokus på hygiene og nå under covid-19, har vi ytterligere fokus og tiltak for å håndtere dette.

Morendo hvit kiste (kun i standard mål)

I tråd med Standard for god gravferdskikk benyttes våre unike bårebiler til seremoniell transport. Ved henting av avdøde i bopel kan også nøytral bil benyttes.
I forkant av og under seremonien vil vi være til stede og sørge for alt det praktiske.

Tre røde roser til kisten.

Inntil 50 fullverdige programhefter.
I forkant av seremonien vil vi være til stede og klargjøre seremonilokalet med vårt smakfulle seremoniutstyr, samt at vi tar hånd om alt det praktiske.
Vi formidler kontakt til vår profesjonelle aktør/leverandør av streaming.
Gjelder ikke private seremonirom
Vi veileder deg gjerne i prosessen som følger arv og skifte.
Vi veileder deg gjerne til valg av gravsted og tilhørende gravstein.
NAV refunderer inntil kr. 24.734,- i gravferdsstønad og transportkostnader over 20 km. Stønaden kan dekke hele begravelsen. Vi tar ikke ekstra betalt for å hjelpe deg med å avklare om du ha rett på stønad fra NAV.

Kontakt ditt lokale begravelsesbyrå døgnet
rundt, eller ring 030 24